Afbeelding

4 tips voor jouw webshop in Hengelo

Algemeen

Bijna ieder bedrijf, merk of blog in de Achterhoek heeft naast een website één of meerdere Social Media kanalen. Een pagina op Facebook of profiel op Instagram is bijna onmisbaar om online vertegenwoordigd te zijn. Sociale media zijn natuurlijk heel geschikt om producten aan te prijzen of informatie te delen. Maar het gebruik van social media is ook een manier van zoekmachine marketing en kan je helpen om je website hoger in Google te krijgen.

Optimalisatie voor Google
Het gebruik van Social Media is slechts één van de manieren om je website te optimaliseren voor zoekmachine optimalisatie. Naast het gebruik van zoekwoorden, linkbuilding en metabeschrijvingen kan het je helpen om een hogere positie in Google te behalen. Google kijkt bij een zoekopdracht naar de inhoud van een website en welke deze het beste antwoord kan geven op de vraag van de internetgebruiker. De zoekmachine kijkt dan ook niet naar het aantal volgers dat je hebt, maar wel naar het aantal mensen dat via jouw social media kanalen op je website terecht komt. Een SEO check kan altijd handig zijn!

Bezoekers in Hengelo via Social Media
Je wilt er dus voor zorgen dat je volgers ook je website bezoeken. En wat is daar een betere manier voor dan via social media? Wanneer je een nieuwe blog hebt geschreven, kun je deze promoten via je Instagram of Facebook pagina. Als je blog waardevol is voor je bezoekers zullen deze vanzelf naar je website gaan om je nieuwe artikel te lezen. Vervolgens is het zaak om de bezoekers op je website te houden door bijvoorbeeld te linken naar andere artikelen en pagina´s op je site. Hoe langer bezoekers op je site blijven, hoe meer waarde Google toekent aan je website.

Delen via social media
Het grote voordeel van Social Media is dat content erg makkelijk te delen is. Je bereik kan dus heel groot zijn. Stel: je hebt een nieuw recept voor brownies gepubliceerd op je website. Je hebt dit gedeeld met je volgers. Wie nieuwsgierig is naar het recept gaat direct naar je site. Vind je volger het recept waardevol? Dan kan de lezer er voor kiezen om het op zijn persoonlijke kanalen te delen waardoor je een nieuwe groep volgers kunt bereiken. Hij kan bijvoorbeeld delen op zijn Facebookprofiel, reposten op Instagram of pinnen op Pinterest. Het ultieme doel is natuurlijk om viraal te gaan waarbij je publicatie heel vaak gedeeld wordt. Dat kan een flinke nieuwe bezoekersstroom voor je site opleveren en op zijn minst gratis publiciteit voor je site of je bedrijf.

Spannend genoeg voor social media
Het gebruik van social media alleen is niet voldoende om je website hoog in Google te krijgen. Maar het is een goede extra optie voor promotie van je website en een manier om een constante stroom bezoekers te genereren. Naast Facebook en Instagram kun je ook gebruik maken van andere platformen zoals LinkedIn, YouTube en Pinterest. Veel mensen denken al gauw dat ze niet genoeg spannends te melden hebben om een social media account mee te onderhouden, maar het kan juist een heel toegankelijke manier zijn om dichter bij je doelgroep te komen en goede ondersteuning van je SEO strategie.

Dit artikel wordt u aangeboden door team Nijhuis. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant