Afbeelding
Foto:PR

Tijd voor je eigen bedrijfspand? Vastgoed hypotheek berekenen en andere tips

Partnerbijdrage

Het online geld verdienen bevalt je zo goed dat je aan een pand denkt waarin je mensen kunt ontvangen, meer voorraad opslaat en een professionelere uitstraling hebt als ondernemer. Zo verhoog je de omzet. Een aantal tips om van tevoren door te nemen als jouw onderneming ook fysiek zichtbaar en toegankelijk moet worden. 

Eerst alles berekenen

Er bestaat een calculator voor zakelijke hypotheken waarmee je uitrekent wat zo’n eigen bedrijfspand met je begroting doet. In zakelijke termen heten bedrijfspanden commercieel vastgoed, plekken waar van alles gebeurt behalve wonen. Commercieel vastgoed financieren is investeren, maar daar tegenop wegen de genoemde voordelen waarmee je je omzet verhoogt. 

Inrichting: gericht op de doelgroep

Een cateraar die vanuit een foodtruck of huis maaltijden verzorgt wil wellicht een keertje de overstap maken naar een heus restaurant. Iemand die online hippe sjaals of andere kleding verkoopt en de voorraad thuis niet kwijt kan, heeft extra ruimte nodig waar meteen ook kantoor gehouden wordt - denk aan Martien Meiland die een bedrijfspand in Noordwijk betrok. Een bijkomend voordeel is dat je huis weer gewoon je huis wordt en je werk en privé goed gescheiden houdt. Ontvang je hier afnemers en/of gasten, maak er dan een toegankelijke ruimte van die aansluit bij je product en de wensen van de doelgroep. 

Locatie kiezen: is het bedrijfspand geschikt voor jouw werkzaamheden?

De locatie is medebepalend voor je succes. Een hippe veganistische broodjeszaak is gebaat bij een plek waar flink de loop in zit, dus liefst in de oudste winkelstraten van een stad. Bij een uit de hand gelopen, in werk omgezette hobby als het opknappen van oldtimers heb je weer een werkplaats nodig die goed bereikbaar is voor gemotoriseerd verkeer, en genoeg ruimte om onderdelen en voertuigen te parkeren. Deze kan beter op een industrieterrein gesitueerd zijn, dicht bij de snelweg. 

Informeer naar de geschiedenis van het pand

In elke gemeente staan wel van die winkelpanden waar niks wil lopen. Of men er nu een kapperszaak, een bistro of een boekhandel in begint: het pand lijkt wel vervloekt. Dat kan deels komen door de beeldvorming van sceptische locals, waarmee je op achterstand gezet wordt. Onderschat niet wat die beeldvorming met een pand kan doen en informeer naar de vorige eigenaren, en hoe succesvol hun bedrijven hier waren. Overigens is het raadzaam erbij stil te staan dat een bedrijf in real life totaal anders is dan een online onderneming.

Dit artikel wordt u aangeboden door Zakelijkbankieren.nl. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.  

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant