Beginnende leerlingen spelen onder leiding van juf Gerdien al snel een deuntje mee op een klokkenspel. Foto: Karin Romeijnders

Beginnende leerlingen spelen onder leiding van juf Gerdien al snel een deuntje mee op een klokkenspel. Foto: Karin Romeijnders

Muzieklessen Crescendo van start in verbrede opzet

Muziek

Ook kennis maken met harmonie instrumenten

HENGELO - Op 5 september gaan de muzieklessen van Crescendo weer van start. Dit jaar krijgen de lessen voor zowel de eerste als tweedejaars leerlingen een wat bredere opzet dan in voorgaande jaren. Behalve met blokfluit en klokkenspel zullen de kinderen nu ook kennis kunnen maken met harmonie instrumenten.

De beginnerslessen, genaamd Spelen met Muziek, zijn geschikt voor kinderen vanaf groep 3. Zoals de naam al aangeeft zullen de kinderen op speelse wijze kennismaken met muziek. Allerlei blaas- en ritme-instrumenten komen daarbij aan bod; behalve blokfluit en klokkenspel bijvoorbeeld ook fife (blokfluit-achtige dwarsfluit) en saxonette (kindersaxofoon). Omdat er les wordt gegeven in een groep kan er ook aandacht zijn voor samenspel. Daarnaast komt het noten lezen natuurlijk aan bod. De kinderen krijgen alle muziekinstrumenten in bruikleen, deze hoeven dus niet zelf te worden aangeschaft.

In de vervolglessen zullen de kinderen ook al op echte harmonie-instrumenten mogen spelen, zoals dwarsfluit, klarinet en saxofoon. Op die manier kunnen ze gaandeweg het jaar al kiezen op welk instrument ze eventueel willen doorgaan. De vervolglessen zijn geschikt voor kinderen vanaf ongeveer groep 4. Ook voor deze lessen geldt dat de leerlingen de instrumenten van Crescendo in bruikleen krijgen. Na deze vervolglessen zijn de kinderen klaar om door te stromen naar les op een harmonie instrument naar keuze.

De lessen worden gegeven in kleine groepjes, vinden wekelijks plaats en duren 45 minuten. Docente is Gerdien Schellingerhout. Neem voor aanmelden en nadere informatie contact op met mariejose@crescendohengelo.nl.

Advertenties doorgeplaatst vanuit Contact Bronckhorst Midden