Offline reclame komt terug

Offline reclame komt terug

Dankzij de digitalisering blijken brochures, flyers en folders een steeds meer terugkomend marketingcommunicatiemiddel te zijn. Het opvallende boekje op de deurmat valt steeds meer op en de brochure in jouw favoriete winkel spreekt je steeds meer aan. In dit artikel lees je waarom offline marketing een terugkomende trend is.

Digitalisering en online marketing

Doordat er tegenwoordig alsmaar meer online reclame wordt gemaakt voor bedrijven en dergelijke, valt de offline marketing een beetje weg. Met digitaal reclame maken bereik je natuurlijk veel meer mensen, maar wie zegt dat de reclame ook daadwerkelijk blijft hangen? Verder zijn de kosten voor online marketing steeds duurder aan het worden omdat jouw vele concurrenten ook gebruik maken van de reclames op het internet. In tegenstelling tot een flyer maken en deze in jouw winkel plaatsen of mee geven bij elke bestelling zijn de kosten daarvoor veel goedkoper en blijft een flyer ook vaak liggen bij mensen thuis. Mensen op het internet zijn steeds minder vatbaar voor reclames aangezien ze overal voorbij komen.

Voordelen van offline adverteren

Offline adverteren brengt heel veel voordelen met zich mee. Hieronder staan er een aantal opgesomd:

Gericht verspreiden: je kunt na het maken van jouw folder of brochure zelf bepalen waar je ze neerlegt en aan wie je ze meegeeft. Op deze manier voorkom je onnodige reclame kosten waar je uiteraard niet op zit te wachten.

Jouw reclame kan heel makkelijk aan iemand anders doorgegeven worden. Stel je hebt een zelfgemaakte brochure, dan geef je die mee aan een klant en die geeft hem weer door aan kennissen of legt hem thuis op de tafel. Hiermee bereik je meteen minimaal een heel gezin. Brochures drukken is dus helemaal geen slecht idee.

Ook maak je jouw reclame meteen een stuk persoonlijker waardoor er een band gecreëerd wordt tussen jouw en je klanten. Als je jouw klanten een brief stuurt met de naam van de klant erop dan zal iedereen hem ook open maken. Je laat ook meteen zien dat je moeite doet voor de klant.

Sponsoring is ook een onderdeel van offline adverteren die heel goed werkt. je kunt bijvoorbeeld een voetbalteam sponsoren waardoor er in één keer veel mensen bekend worden met jouw bedrijf. De kosten hiervoor kun je zelf bepalen. Amateurclubs zijn vaak al tevreden met een kleine sponsoring.

Stickers plakken is een van de goedkoopste manieren van offline marketing. Stickers op rol zijn heel voordelig en blijven vaak lang bestaan.

Succes met offline adverteren!

Dit artikel wordt u aangeboden door Drukwerkbedrijf.nl. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden