<p>De blokfluitleerlingen van De Meene en ’t Loo zijn trots op hun diploma. Foto: PR</p>

De blokfluitleerlingen van De Meene en ’t Loo zijn trots op hun diploma. Foto: PR

Toppertjes halen blokfluitdiploma’s

ZELHEM - Woensdag 28 oktober haalde de blokfluitgroep van de basisscholen De Meene en ’t Loo onder leiding van Mirjam v.d. Burg het blokfluitdiploma. Woensdag 14 oktober maakten zij het theorie-examen al en woensdag 28 oktober was het praktijkexamen en tevens de diploma-uitreiking.

Door Covid-19 heeft het allemaal langer geduurd, de groep lag in totaal vijf maanden stil, doordat er geen externe docenten op de school binnen mochten. Na de zomervakantie, het moest weer even opgepakt worden, maar het is net zoals schaatsen, weer even oefenen en ze hadden het weer te pakken.
De volgende toppertjes zijn geslaagd: Lola Enzerink, Lenn Enzerink, Lynn Beumer, Anne-Femke Visser, Lieke Wenting en Jade Kuilwijk. Juf Mirjam feliciteert de toppertjes met hun mooie cijfers.

Luister hier naar een liedje door de blokfluitgroep.

Voor het praktijkexamen moesten de examenkandidaatjes een verplicht muziekstuk, een vrije solo en een duet fluiten. Na afloop van het praktijkexamen was de diploma uitreiking. Dit keer buiten en op gepaste afstand vanwege de Covid 19. Tijdens de uitreiking waren natuurlijk de mama’s, papa, broertjes en zusjes allemaal gezellig aanwezig.
De blokfluitdiploma’s met daarop mooie cijfers en een bloemetje kregen zij van de juf. Mirjam werd wel heel erg in ’t zonnetje gezet, alsof ze jarig was, wat een cadeaus. Ze gaat ze wel missen. Het was echt zo’n geweldige lieve, enthousiaste en leergierige groep.
Normaal laat Mirjam een muziekvereniging langs komen maar door de corona helaas niet mogelijk. Gelukkig gaan ze door op een ander instrument, harp, dwarsfluit en piano.

Inmiddels is er weer een nieuwe groep gestart. Nieuwe muzikantjes kunnen nog aanschuiven, altijd van harte welkom. Kom dan even langs op de Meeneschool op de woensdag vanaf 14.10 uur. Mirjam vindt het geweldig om muzikaal bezig te zijn met kinderen, dat is pas echt genieten. Iedere leerling is voor haar speciaal en uniek. Daarbij iedere leerling te zien groeien, ieder op zijn eigen manier, daar geniet zij keer op keer van. Verder maken kinderen met dyslexie of dyscalculie enorme stappen en groeien ze op school, door het maken van muziek. Zo wordt onder andere de concentratie verhoogd en is er voortgang te zien in het lezen en leren in het algemeen. Mirjam vindt het mooi dat zij aan dit groeiproces een bijdrage kan leveren.

Meer berichten
 

Dagelijks het laatste nieuws in je mailbox ontvangen?

Aanmelden