Word bekend in Hengelo - Promoot jouw bedrijf via Facebook adverteren

Algemeen

Er zijn inmiddels een aantal grote Social Media platformen die door enorm veel mensen dagelijks worden gebruikt. Het is daarom ook niet zo gek dat ook bedrijven inmiddels deze vorm van contact maken met hun publiek massaal inzetten. Facebook marketing is daar een voorbeeld van. Omdat erg veel mensen Facebook dagelijks gebruiken kan het dus een zeer effectieve manier zijn om je producten of diensten via Facebook adverteren onder de aandacht te brengen.

Richt jouw product op de juiste doelgroep!
Het mooie van deze manier van adverteren is dat je echt heel erg specifiek kunt filteren bij de bestaande tools van Facebook. Hoe beter jij weet wie je wilt benaderen, hoe effectiever je deze vorm van marketing dus kunt inzetten. Als je voor een bepaald product jongens uit Amsterdam wilt zoeken tussen de 18 & 22 jaar die interesse hebben in voetbal, is dat heel makkelijk aan te geven. Over het algemeen is het zo dat hoe specifieker je doelgroep is, hoe meer je daarvoor betaald. Je moet er echter wel rekening mee houden dat de kwaliteit van je bezoekers erg omhoog gaat als je een specifieke bezoeker krijgt. Je kan je voorstellen dat niet alle jongens van voetbal houden, dus als je dat niet instelt van te voren ga je betalen voor allemaal bezoekers die niet geïnteresseerd zijn in je producten. Dan wordt het dus al snel een kostbare manier van klanten zoeken die je ook niet het gewenste resultaat gaan opleveren. Als je dus kiest voor internet marketing is het erg belangrijk om precies te weten wie je wilt benaderen.

Het mooie van deze manier van bezoekers trekken is dat er heel veel data vrij komt waarmee je aan de slag kunt. Je kan bijvoorbeeld meerdere advertenties (laten) maken voor dezelfde doelgroep. Daarmee kun je testen welke het beste werkt en hier dus meer budget voor uitgeven. Of bijvoorbeeld dezelfde advertenties voor meerdere doelgroepen inzetten. Een bekende manier van het testen van diverse advertenties is het A/B testen. Zeker als je Facebook adverteren gaat uitbesteden zullen de specialisten het in veel gevallen over A/B testen gaan hebben.

Omdat van te voren nooit te bepalen is welke doelgroep je precies moet hebben (denk dan aan specifiek leeftijden of interesses), moet er eerst wat getest worden voordat je echt goede resultaten zult gaan zien bij adverteren via Facebook. Houdt er dus rekening mee dat je een kleine aanloopperiode nodig gaat hebben om deze vorm succesvol te krijgen. Maar als je eenmaal de juiste vorm gevonden hebt, kan het erg succesvol zijn voor je bedrijf! Klanten willen graag een persoonlijke benadering en daarom is Social Media een effectieve vorm van het in contact treden met je klanten.

Er zijn veel bedrijven die groot zijn geworden en groot blijven dankzij Social Media. Ook deze bedrijven zijn ooit ergens begonnen! Zorg dus voor een goede strategie en bekijk goed of je zelf deze manier van marketing gaat inzetten of dat je hulp inroept van een bedrijf. Facebook adverteren kan nog steeds een erg goede manier van klanten zoeken zijn, maar ook snel een verspilling van je marketingbudget als je het verkeerd gebruikt. Dat zou echt zonde zijn van dit medium.

Dit artikel wordt u aangeboden door Team Nijhuis. Het is niet gemaakt onder verantwoordelijkheid van de redactie van deze uitgave.

Advertenties doorgeplaatst vanuit de krant